Piippo sijoituskohteena

Piippo Oyj panostaa suunnitelmalliseen kasvuun, kansainvälistymiseen ja kannattavuuteen vuosikymmenien ajan. Tiedämme ja tunnemme monet haasteet, jotka monilla korkealla riskillä aloittavilla startup-yrityksillä ovat vielä edessä.

Piippo Oyj on aidosti kansainvälinen. Yli 40 maassa toimiva verkostomme huolehtii Piippo-brändistä alueellisesti ja hoitaa samalla tuotteiden jakelun. Verkoston rakentaminen ei ole päivien kysymys vaan olemme rakentaneet sitoutunutta verkostoamme jo 30 vuotta. Pyrimme valitsemaan maakohtaisista jakelijaehdokkaista aina sopivimman vaihtoehdon.

Piippo Oyj panostaa tulevaisuuteen. Yhtiön investointitahti on ollut merkittävä koko 2000-luvun ajan. Vuonna 2000 käynnistettiin kokonaan uusi liiketoiminta-alue paalausverkkojen parissa ja sitä ovat seuranneet useat tehdaslaajennukset sekä kapasiteetin lisäykset, joista viimeisin toteutettiin vuonna 2014. Yhtiö tulee investoimaan paalausverkkotuotannon laajentamiseen Outokummussa seuraavan kerran loppuvuonna 2018. Yhtiön paalausverkkojen kysyntä nähdään jatkuvan vahvana pitkällä aikavälillä.

Kuluttajatuotteissa Piippo on arvostettu kotimainen merkki. Agri-tuotteissa kasvu tulee ulkomailta – Piippo Oyj:n liikevaihdosta yli kaksi kolmannesta ja liikevaihdon kasvusta n. 90 % tuleekin viennistä.

Piippo Oyj:lle on hyvin tärkeää, että eturivin markkinatuntemuksen ja asiantuntijaorganisaation ohella yhtiöllä on vahva ote kaikista yrityksen liiketoiminnalle kriittisistä menestystekijöistä ja koko arvoketjusta; laadukkaista tuotteista ja palveluista, jakeluverkostosta, brändistä ja loppuasiakkaista.

Yhtiön taloudellisena tavoitteena on kasvattaa yhtiön omistaja-arvoa.